Jönnek az ikrek!

Anna és Ákos, a két ikerpomogács kalandjai a nagyvilágban.

Friss topikok

Linkblog

Szívásgombóc

2009.05.09. 08:03 - Vinca

A csütörtöki nap tanulsága, hogy egy 34 hetes ikerterhes ne felejtse el, hogy 17 kilóval nehezebb és már nem tud úgy intézkedni, mint korábban. A nap úgy indult, hogy a fejemhez kaptam, hogy te jó ég, ma is el kell küzdenem magam a TB papírért a háziorvoshoz. Nem tudom ki találta ki a rendszert, ha egyszer az ember 26 hetesen kap egy papírt a nőgyógyászától, hogy veszélyeztetett terhes, akkor miért kell ezt a papírt 2 hetente újra és újra megújítani és bejárni a fecnikért…. Na mindegy. Szóval letotyogtam a rendelőbe, kivártam a sorom, a dokinő (70+) megmérte a vérnyomásom, azt mondta jó (de hogy ez a „jó tartomány” nála mit takar, nem derült ki).

 

Hazatotyogtam és már jött is Kriszta, hogy menjünk ajándékot vadászni Linda keresztlányomnak. A kívánság egy igazi csajos roller volt, amit természetesen az egyik legnagyobb lapterületű játéknagykerben nem lehetett kapni. Kb. fél órát kacsáztunk az üzletben, de nem találtunk semmi jót. Átcaplattunk a madaras teszkóba, amin szintén végigkacsáztunk, de csak műanyag rollert találtunk. Én itt már csak vonszoltam magam, de még utolsó ötletként felhívtam Andrist, hogy van-e neki ötlete, honnan szerezzünk 3 évesnek való rollert. „ A sportosztályon néztétek?” Höhö, eszünkbe sem jutott. Természetesen a sportosztály az áruház emeletén, 25 lépcsővel megközelíthető helyen található, de cserében kb. 5 féle roller közül lehetett választani.

 

Boldogan indultunk volna haza, mikor Kriszta kitalálta, hogy csináljunk a szülinapi zsúrra szilvásgombócot. Öööööööööööö…. Én főztem és sütöttem már jó pár dolgot rövid életem során, de eme gasztro-remek elkészítéséhez soha nem éreztem ingert. Tekintve, hogy Kriszta nem igazán süt-főz, lelki szemeim előtt már láttam, ahogy egyedül gyurmázom a gombócokat a bulira. A lebeszélés, miszerint lesz melegszenya, saláta és torta, ami bőven elég, nem hatotta meg Krisztát, így a gombóckellékeket is megvásároltuk.

 

Nem részletezem a gombóckészítési procedúrát, de pár villanásnyi pillanatkép: a krumplis-lisztes tésztanyagtól ragadó konyhai munkalapok, összeragadt nyers gombócok, lábosból kifövő, majd a főzőlapon azonnal füstölő forró víz, túl kis serpenyőbe került megpirult zsemlemorzsák vidám kiugrálása és ráégése a kerámialapra. A kb. 30 gombóc mondjuk 5 turnusban készült egymás után. A 2. után Kriszta eltűnt, menni kell Petráért a bölcsibe felirattal. A konyha tájkép csata után, a „szívásgombócok” még sehol, melegszenya a térképen sincs, vendégek érkeznek… nyirm.

 

Ezután már a vidámabbb rész következett, vendégek megérkeztek, jól bezabáltak a meglepően finomra sikerült gombócból, én szociálisan kivettem a részem keresztlányom szülinapi ünnepléséből és hétkor, mikor mindenki hazament, azt hittem itt a vég. Csendben és bűnbánóan bocsánatot kértem a kis pocaklakóimtól, amiért egész nap robotolt a mamájuk és ilyen terhet rakott rájuk. Biztos megértették, de bólintani már nekik sem volt erejük…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ikreklesznek.blog.hu/api/trackback/id/tr711111023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása